Thursday 28 March 2013

DIY Lace collar

Dnes je první den mých velikonočních prázdnin, takže jsem vstala o trochu dříve. Namalovala jsem krajkový límeček na zářivě žluté tričko, které jsem sehnala v sekáči za 15 korun. A přiznávám, že to nebyl můj vlastní nápad. Inspirovala jsem se tady.

Today it's the first day of my Easter holiday, so I get up a little bit earlier. I made this lace collar on this bright yellow t-shirt I've bought in secondhand for 15 crowns (0,60 euro). I must confess that it wasn my own idea. This was my inspiration, but I didn't want to do the same.

Materiál: tričko, krajkový papír pod dorty, fixa na textil, izolepa

Nejdřív jsem do trička vložila staré noviny, poté vystřihla krajkový papír do požadovaného tvaru a přilepila ho na tričko. Nakonec jsem fixou na textil tečkovala vzorek. Bylo to snadné a trvalo mi to jen půl hodiny.

Material: t-shirt, lace paper for cakes, textile marker, tape

At first I put old newspaper in the t-shirt. Than I cut the lace paper into a shape I needed and taped it.  Finally I dotted the pattern with the textile marker. It was easy and took me only half an hour.




7 comments:

  1. OMG, THIS IS SSOOO adorable!!
    Really! This is great idea!
    follow please back! xx

    http://madeinlatvija.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Tak tohle je opravdu povedené! :) Asi to taky vyzkouším. :)

    ReplyDelete
  3. Skvelé! najbližšie to vyskúšam, a asi určite na žltom tričku.. príde mi to dokonalé!
    www.secondmyself.blogspot.sk

    ReplyDelete
  4. hahahaha,toto ma dostalo :)) Parádne! :)

    ReplyDelete
  5. cool, super napad a genialne prevedenie ;)

    ReplyDelete
  6. Thanks for each comment :D

    ReplyDelete

Thanks for your comment ♥